1 september 2024:  KVS 'Grachtentocht Amsterdam'.

2024

Op zondag 1 september 2024 organiseert kanovereniging Sloterplas weer haar jaarlijkse internationale Grachtentocht door Amsterdam. Vanaf ons clubgebouw aan de Sloterplas maken we een dagtocht door de binnenstad van Amsterdam. De tocht is circa 25 km lang. Onderweg proberen we zeker één keer te pauzeren, waarbij we aan wal en naar een toilet kunnen. We varen met twee of drie groepen van maximaal 50 deelnemers. De groepen starten 1 uur na elkaar: groep 1 start om 9.00 uur, groep 2 om 10.00 en groep 3 om 11.00. De deelname is gratis – een donatie wordt gewaardeerd.

Op zaterdagavond 31 augustus is men ook welkom bij kv Sloterplas voor gezelligheid en voorpret rond een kampvuur.

De deelname is gratis – maar een donatie wordt gewaardeerd.

Aanmelden kan woensdag 28 augustus. Vermeld je naam, e-mailadres en het tijdstip waarop je wil starten. Vermeld ook het aantal deelnemers. Na aanmelding ontvang je via e-mail de deelnamebevestiging. Dit deelnamebewijs moet je bij het inchecken laten zien.

Wanneer een groep vol is wordt dit ook via een e-mail en op de website aangegeven. Indien mogelijk wordt je dan in een andere groep geplaatst. Commerciële organisaties zijn niet welkom.

Gewenste ervaring:

De grachtentocht is alleen geschikt voor peddelaars die goed een vaartempo van ca. 5 km/u en een afstand van 25 km kunnen varen. Na 2 km passeren we een sluis. Deelnemers waarvan op dat moment duidelijk is dat ze niet goed meekomen, worden verzocht terug te keren naar de club.

Kamperen vooraf

Er kan niet op het Watersporteiland gekampeerd worden. Wel is het mogelijk vooraf je kano of kanotrailer op ons terrein te stallen. Voor deelnemers die willen kamperen adviseren we ‘De Sport Camping Amsterdam’, aan de Tom Schreursweg in Amsterdam Nieuw-West. De camping ligt niet direct aan het water (afstand 750 meter). Er zijn natuurlijk ook andere campings en overige mogelijkheden om te overnachten in de omgeving van Amsterdam. Ook elders in de regio zijn natuurlijk campings te vinden.

Hou onze website in de gaten voor de laatste berichten. Bij aanmelding ontvangt u ook verdere informatie over de tocht, afladen, parkeren en dergelijke.

Tot 1 september!

Verzoek aan onze gasten van de grachtentochten van dat jaar: Als jullie mooie foto's, leuke verslagen e.d. hebben. Stuur deze ook aan ons zodat wij die kunnen verzamelen en eventueel kunnen doorlinken op onze site. Ook leuk voor de andere deelnemers.    info@kanoverenigingsloterplas.amsterdam

Amsterdam : Het Venetië van het Noorden

Voorkom Teleurstelling

Meld je op tijd aan met je kanovereniging! We hebben een beperkt aantal startbewijzen!

Dagtocht zondag 1 september 2024

info@kanoverenigingsloterplas.amsterdam